У холоди двигун автомобіля відчуває підвищені навантаження і будь-яка дрібниця, або економія на пально-мастильних матеріалах може стати причиною проблем. Про деякі з них сигналізує лампа Check Engine, яка загоряється завжди несподівано.
Зазвичай “чек” з’являється, коли електроніка виявила в роботі двигуна або коробці передач помилку та зберегла її код у пам’яті.
Досить часто такі сюрпризи відбуваються взимку, особливо при різких перепадах температур. Однією з причин проблем можуть стати «глюки» у різних датчиках через те, що в їхні контакти потрапляє волога чи конденсат. І це викликає збої.
На вживаних авто нерідко виникають проблеми через датчик масової витрати повітря.
Згодом його контакти іржавіють або відгниють, а холоди та волога роблять свою справу. В результаті з’являються помилки в роботі системи живлення, а через них електронний блок керування починає використовувати усереднені налаштування, а не ті, що встановлені при холодному кліматі. У результаті разом із запаленою лампою Check Engine збільшується споживання палива. Також причиною загоряння може бути тріщина у впускному колекторі, вона може вплинути на витрату. Якщо не зважати на це, є ризик появи нагару на клапанах і поршнях, що з часом призведе до серйозних неприємностей з мотором.
Бувають і проблеми простіші.
Наприклад, «чек» може спалахнути через те, що на заправці нещільно закрили кришку бензобака. Скажімо, через те, що в різьблення потрапив зовсім невеликий шматочок льоду. Система втратила герметичність, ось лампа й засвітилася.
Не забудемо згадати і спроби заощадити.
Якщо водій заправився на заправці, де ціна бензину нижча за інші АЗС, він може «нарватися» на розведене паливо. Тут зауважимо, що октанову кількість такої суміші підвищують кустарними способами. Наприклад, заливають монометиланілін, який не застосовують у бензинах екологічного класу «Євро 5». Звичайно ж на це відразу реагує кисневий датчик, напис «перевірте мотор» і запалюється.
Бувають випадки, коли лампа спалахує, як тільки водій заводить машину після морозної ночі.
Справа в тому, що при прогріві автомобіля більшість електронних блоків керування налаштовані так, щоб машина підтримувала підвищені обороти і скидала їх до робітників у той момент, коли вже можна розпочинати рух. У цьому процесі задіяно кілька датчиків, якщо в момент прогріву всього один видаватиме переривчасті сигнали, це і може стати приводом для того, щоб запалився «чек».